Cykelträning

 
Jag försöker cykla med Fajta 3-4 gånger i veckan. Två av dessa gånger tar jag Dajna med också, men då måste jag ta det lite lugnare för att hon ska hänga med i tempot. Igår kväll när jag cyklade med Fajta så var det riktigt kyligt i luften. Jag fick den där känslan av att hösten är på väg och då blir jag lycklig, för hösten är det absolut bästa och vackraste tiden i mina ögon sett. Jag är nog inget stort fan av den värme som varit. Värme är bra om man har möjlighet att ligga på en brygga med nektariner och en bra bok och kan svalka sig i sjön då och då. Men inte om man ska försöka göra nån nytta hemma och när jag ska träna hundarna så blir det sena kvällar då det är lite svalare.


När jag cyklar så har jag kopplet i högerhanden och jag använder Fajtas gamla sele. Med den riktiga dragselen på tycker jag att det blir svårare att få kontroll på hunden. När jag tog denna bild så höll jag kopplet i ena handen och kameran i andra så även om bilden blev suddig var jag mest tacksam att jag inte lyckats ramla omkull. Eftersom, jag åtminstone, måste hålla rätt skaplig fart om jag ska kunna cykla utan att hålla i styret 🙂


De senaste dagarnas blåsväder hade lämnat spår efter sig.


Härliga sensommar, fast inget slår hösten 🙂

Kommentarer

