Vilda

Vilda har nu hunnit bli 6 månader och än så länge kan jag nog inte påstå att det är det vackraste hund jag sett. Men så är hon ju också i ”tonårsåldern” och har gott om tid att utvecklas. Så gott jag kan se tycker jag dock att hon rör sig fint, hon har bra svans och vinklar och är rektangulär i kroppsformen. Men det viktigaste är ju som sagt hur hon kommer att arta sig i skogen så småningom. Hon kan vara olydig ibland och är något av en ögontjänare. Hittills har jag lärt henne att sitta, ligga, ligga plats och även skälla på kommando men det händer att hon trotsar mig då och då. Dessutom är hon en riktig liten tjuv. Häromdagen när jag skurit upp en massa röktkött för att göra souvas lämnade jag henne ensam inne för en kort stund och när jag kom in igen så hade hon hoppat upp mot köksbänken och slukat i sig nästan alltihop. Då blev jag riktigt arg på henne!

 
Så fort jag ”platsar” henne så lägger hon sig ner och väntar. Därför blev det ingen bättre bild en denna tyvärr. Jag tog den igår.

Kommentarer

