Fäviken

Vi var ett gäng som hade planerat att åka till Fäviken nu i helgen. Vi hade tänkt komma på lördagförmiddag och sedan tälta och åka hem på söndagmorgon. Som tur var kollade min syster Lotta upp vad det skulle kosta och vi häpnade minst sagt över priset. Tydligen var man tvungen att köpa ett GF-Pass (inträde för 3 dagar och 2 kvällar) för att få campa, oavsett om det gällde tält eller husvagn och ett sådant pass kostade 560:-. Kostnaden för att campa/tälta var 200:- per person. Alltså summasumarum skulle vi vara tvugna att betala 760:- kronor per person för inträde en dag och en kväll samt att sova i tält en natt. Vi tyckte helt enkelt att det blev för dyrt, speciellt då vi har över 30 mil enkel väg dit och min syster närmare 50 mil. Vi funderade ett tag på att bara åka över dagen men eftersom vi mest hade sett framemot att få tälta och umgås så beslutade vi i att strunta i det hela. Lite trist känns det eftersom jag sett framemot denna helg, fast vi har mycket att syssla med hemma så egentligen gör det inte så mycket. Men dyrt tycker jag nog faktiskt att det var.

Men jag hoppas att ni som åkt dit får det trevligt och tur med vädret!


Regnigt fäviken ifjol.

Kommentarer

