Hundutställningen

Det gick faktiskt över förväntan på hundutställningen i Lycksele. Av sju Klövkampare fick sex 1:a pris och en fick 2:a pris och dessutom blev Klövkampens Starke BIR (Bäst i rasen) och fick sitt 3:e cert. Själv var jag väldigt nöjd med ett 1:a pris på Tilly som jag ställde ut i ringen. Hennes päls har blekts under sommaren så hon fått en röd nyans i pälsen i ryggen och dessutom hade hon fällt nyligen så jag var lite orolig innan för hur det skulle gå. Roligt var det också att träffa två kullsyskon till Vilda som också besökte utställningen och alla andra hundmänniskor.

Det är inte det lättaste att fota hundar men här kommer i alla fall några bilder från dagen. Jag kommer att lägga upp fler bilder på Klövkampens hemsida också, men för närvarande är det något datafel så jag kan inte ladda upp bilder där.


Klövkampens Starke ägare Magnus Röjlind, Gällivare.


Klövkampens Taiga, Klövkampens Tilly och Klövkampens Trixa. Tre kullsyskon som alla fick 1:a pris på utställningen.


Klövkampens Taiga, ägare Mattias Ahlgren, Vindeln.


Klövkampens Tilly, pappas hund. Som helst ville sitta på rumpan efter en lång utställningsdag.

Kommentarer

