Lång vecka

Det är varit otroligt fint väder den senaste veckan och jag hade hur mycket planer som helst på allt jag skulle hinna med. Upp till -6 grader nattetid men solsken och nästan vindstilla dagtid. Men natten mot tisdag så insjuknade jag i en rejäl förkylning, usch jag som så sällan brukar vara sjuk. Första dagarna var det en pina att se solen skina utanför fönstret medan jag låg inne med feber. På onsdagen gav jag mig tusan på att jag skulle göra lite nytta men det var inte så klokt att vara ute en hel dag eftersom jag sen blev än värre sjuk efteråt. Typiskt! Dessutom hade jag drabbats av något så ynkligt som nageltrång. Jag har aldrig haft det förut och det gjorde ont minsann! Nils tyckte nog att det var bra att jag fick prova på eftersom jag har botat hans tå tidigare. När han ojade sig och ryckte åt sig foten så sade jag att han inte skulle vara så mjäkig. Men nu har jag fått prova själv.

Denna vecka har jag känt mig som en hostande, snuvig och halt liten gumma med så knappa krafter att en mjölkliter varit tung och dessutom så har jag smittat Nils så nu är han dålig. Men jag är på bättringsvägen, gudskelov! Och som en mycket klok person uttryckte det: ”Det är ju bra att du gör bort förkylningen nu under älgjaktsuppehållet!”.


I veckan har jag fått ta del av det vackra vädret från sängen istället. Då blir dagarna långa 🙂

Kommentarer

