Cykelsväng med Fajta och Vilda

Igår när jag kom hem från jobbet så blåste det och regnade. Det var riktigt ruggit väder och kändes bra att få sova bort några timmar. Men när jag klev upp sken solen och jag tog Fajta och Vilda med mig på en cykeltur. Hade jag haft lite mera tid på mig skulle jag ha jagat med någon av finskspetsarna istället men jag ville göra middag innan Nils kom hem. Dessutom försöker jag träna Fajta så mycket jag hinner under uppehållet. Efter att uteslutande ha kalasat på älgben och kött och mycket träning är hon nu i bra form inför oktoberjakten.

Imorgon ser jag framemot en dag i bagarstugan, här ska bakas tunnbröd! Och på söndag kör älgjakten igång igen! Passar på att önska er en trevlig helg!


Vilda får springa lös brevid.


Så fort jag stannar till ska hon så klart terrorisera sin mamma dvs Fajta.


En liten tjärn efter vägen som jag brukar cykla.


Min cykel som jag köpte i våras. Vanligtvis brukar jag ju cykla med min gamla när jag tränar hundarna men den har jag ställt in i förrådet så jag tog den som stod framme.


Jag och Fajta vid Malgomaj. Nej, jag ville inte vara med på kort 🙂


Vackra höstfärger.


Hemma på gårn`

Kommentarer

