Snart ledig

Denna helg har jag jobbat och visst svider det i mitt jägarhjärta att inte vara ute i skog och mark 🙂 Men det har gått bra för laget och det bästa av allt var att min lillasyster Lotta fick skjuta en fin älgoxe. Hennes första älg! Jag har bett henne skicka några bilder till mig och skriva om hur det gick till så jag ska lägga ut det här på bloggen sedan. När Lotta ringde och berättade för mig att hon skjutit så planerade jag och farmor ihop en paltmiddag på lördagskvällen. Jag vet ju hur uppskattat det är att komma hem till ett dukat bord när man kämpat en dag i skogen.

Nu jobbar jag ett extra pass i början av veckan och sen är jag ledig. Då har jag tänkt att jaga en del fågel, förhoppningsvis ska jag och Nils (som har semester) hitta på något tillsammans.

Kommentarer

