Snö!

Igår kväll började det snöa och fortsatte sen hela natten. Så i morse när jag steg upp var allt vitt och efter ett tag kom solen var fram. Det har kommit så mycket snö att jag tror den kommit för att stanna. Det är härligt att det blir så ljust och fint ute. Men snön kan ställa till det för jakten om det blir ”skarrt”, då blir det omöjligt att ta sig fram tyst i skogen och hundarna skadar tassarna. När vi kom hem från veterinären tog jag en promenad med Vilda innan jag var tvungen att åka in på Vilhelmina igen för ett nattmöte på jobbet.


Vilda blev helt tokig i snön. Hon simmade runt som en säl och hade alla möjliga fyr för sig.


Helt omöjligt att få till ett kort på Vilda. Så fort jag ber henne att stanna så lägger hon sig pladask ner och annars så springer hon runt så varenda kort blir suddiga och konstiga.


Sågån

Kommentarer

