Älgjakt

I lördags var det älgjakt och igår var jag tvungen till en hemmadag även om det kändes surt då solen sken. Det har lossnat ordentligt för laget och det gott om älg på markerna. Hundarna gör fina jobb vid varje släpp. Extra kul är det att Tilly (ur Fajta och Fisktjärnslidens Burre) som jagar sin första höst är riktigt duktig, igår skällde hon över fem timmar tillsammans med Koivo. I lördags for Fajta förbi mig med en älg på gångstånd på knappt hundra meter men trots att jag fick se skymten av vovven fick jag aldrig syn på älgen. Men det gjorde detsamma för någon timma senare fick Lotta skjuta älgen. Bra jobbat syster!

Idag hugger Nils ved och jag ska göra en del måndagsärenden här hemma och sen börjar jag arbeta ikväll. En helt vanlig vardag med andra ord.


Fajta kommer tillbaka i full fart från en söksväng.


Älgen dras hem med gemensamma krafter, tur med starka karlar i laget. Canadapulkan är fantastisk!


Otroligt fin dag!

Kommentarer

