Två ska bli tre

De flesta i bekanskapskretsen känner till det redan men som rubriker lyder, vi ska bli fler i familjen. Jag är i början av sjättemånaden och det syns vill jag lova! Det var länge sedan jag kände de första sparkarna men det är fortfarande lika fantastiskt varje gång. Det är ett minne för livet hur häpen Nils blev när han fick lägga handen på min mage och känna hur det lever om därinne.
    Det är en spännande resa som tagit sin början och redan från de första veckorna har jag förundrats över hur min kropp förändras. Visst har jag ibland känning av diverse graviditetskrämpor men i överlag har jag mått och mår fantastiskt bra. Första tiden var jag dock orimligt trött hela tiden men sen kom energin tillbaka. Nils tycker att han inte har märkt av några humörssvängningar hos mig och om han säger det så törs jag nog tro på det. Även om jag ibland upplever mig mer känslig för vissa saker än tidigare. Flera gånger varje dag slås jag av hur lycklig jag känner mig och hur bra jag har det. Fast visst är jag onekligen mycket klumpigare i skogen nu än vad jag är van 🙂

  

Kommentarer

