Eländes, elände!

Idag fyller Nils år och jag uppvaktade honom med fika, present och tårta på säng innan han åkte iväg på jobbet. Själv är jag en rätt bedrövlig syn 🙂 I tisdags halkade jag ute och jag kände hur knäskålen hoppade ur led och tillbaka igen (patellaluxation). Det gjorde verkligen ont och jag föll handlöst i snön och bara försökte hämta andan. När jag väl lyckats ta mig in i huset mådde jag illa och blev kallsvettig av smärtan. Jag kunde knappt hålla mig för skratt för det kändes verkligen knepigt att ha så där ont.

Just det där knäet har jag haft bekymmer med tidigare med uttänjda korsband, exostos m.m. Jag såg sen hur knäet började svullna men en linda och högläge gjorde ändå att jag hyftsat kunde stödja på benet på eftermiddagen. Jag hade nämligen tagit på mig ett extra pass på jobbet och for iväg dit. Men det var en stressig kväll med mycket spring och vår halvtimmes rast var bara att glömma. När slutet på kvällen närmade sig kunde jag knappt gå och hade rätt ont…Så nu har jag ett knä som är ordentligt svullet och jag hoppar på kryckor. Typiskt, jag känner mig verkligen som trolletklumpeduns när jag försöker ta mig fram nu, med stormage och allt!

Igår var det i princip snöstorm ute och idag snöar det också, det är riktig pudersnö som kommer. Jag har lite dåligt samvete att jag inte kan vare ute och skotta, för det är annars något som jag tycker är rätt roligt.

Kommentarer

