Julkransar

Igår hade vi en pysselkväll på jobbet. En av distriktsköterskorna hade ordnat upp det hela och det bjöds på pepparkakor, saffransbullar, glögg och annat smått och gott. Jag passade på att binda några julkransar. Jag är inte särskilt duktig på det men det är faktiskt mycket enklare och roligare än vad man kan tro. Gran-, tall- och enris finns det ju överflöd av i skogen och till pynt kan man använda julgranskulor, röda band, småprylar och ja, bara fantasin sätter gränsen. Stommen kan man göra själv eller köpa i butik för en billig penning. Några band in ljusslingor i sina kransar och det blev otroligt fint!

Jag älskar att pyssla och greja. Jag var helt fanatisk när jag var liten och lycka var när pandurokatalogen kom. Numera målar och pysslar jag när jag har tid, vilket är alldeles för sällan. För tillfället väntar jag bara på att motorvärmaren till bilen ska ha gått en stund så jag kan köra till farmor och ge bort en krans 🙂

Kommentarer

