Vistelsen i stan

I helgen var väldigt trevlig och jag tror jag fortfarande är mätt efter att Lotta och K bjöd oss på en riktig höjdarmiddag på Lottas krog i Umeå. Ett mysigt ställe jag verkligen kan rekommendera och maten var jättegod. Dessutom var det helt otroligt att ha en liten tös i famnen också, oj så liten och söt hon var! Jag handlade lite av varje men allra gladast blev jag över att få låna mammakläder och även andra kläder som magen ryms i. Tänk att jag nu har en vinterjacka som jag kan stänga, rena himmelriket! Det var faktiskt inte så kul att försöka sig på att handla kläder. Jag som haft samma storlek sen högstadiet upptäckte att det minsann inte går längre hur gärna jag än vill. Jag har väl aldrig direkt varit supersmal, det har jag perssons-släktets benstomme att tacka för. Utan jag har som jämförelse känt mig som en stark nordsvensk travare. Men nu känner jag mig som ett klumpigt ardennersto med diverse krämpor dessutom med en farlig aptit.

Även om jag så sällan är i stan är det bästa ändå att få komma hem. Jag är nog sjukligt hemmakär men det har ni säkert märkt 🙂 Idag har jag och farmor hjälpts åt med tisdagsmiddagen och även gjort pepparkaksdeg. Jag är hopplös på att äta deg, av vilken sort det än är. Farmor brukar ofta säga till mig att det kommer att sluta för mig som för ”geten”. Det är nämligen så att hon har varit med om en get som åt en hel brödstöpa och det slutade med att magen på det stackars djuret jäste så den sprack! I morgon ska vi baka, det är lite av ett specielrecept som vi brukar baka pepparkakor av och jag ska lägga ut det här sedan.


Bjuder på denna. Inte bara pepparkaksdeg i magen.

Kommentarer

