Stilstudie på Vilda

Jag vet inte hur många gånger jag försökt få till ett bra kort på Vilda. Men så länge det bara är hon och jag verkar det vara omöjligt.  Men jag kunde bara inte låta bli att lägga ut dessa bilder. Jag och Nils hade nyligen skjutit varsin oxe och när Vilda fick se och lukta på älgskallarna för första gången blev hon alldeles kollrig. Hon sprang runt och rullade, ömsom hasade sig fram på marken och det verkade som om hon aldrig någonsin känt en så ljuvlig doft förut. För lukten av brunstiga älgtjurar tyckte hon verkligen om. Sen var det omöjligt att få henne att följa med mig på promenad, hon sprang hem hela tiden och lade sig brevid skallarna. Dajna var rätt brydd på Vildas beteende.

Kommentarer

