Kyla och åter kyla

Det kalla vädret håller i sig. Det har varit kring -20 minusgrader i princip varje dag i snart en månad nu. I morse visade termometern här på -25. Jag riktigt längtar efter mildare temperaturer och snöfall. Tack vare kylan så är jag inte ute och rör på mig lika mycket som jag brukar och det tär verkligen. Tur att jag har fått låna en träningscykel som jag använder varje dag så jag får utlopp för lite energi.

Förutom julstök, jobb och lite annat så roar jag mig för det mesta med att försöka orientera mig i barnvagnsdjungeln och bland alla andra prylar som ett litet barn behöver. Det är inte lätt minsann! 
  Jag skulle nog kunna skriva hur mycket som helst om alla tankar och funderingar som man har i huvudet numera. Vi går föräldrautbildning och även om jag i egenskap av sjuksköterska känner att jag har rätt bra koll på den kroppsliga och medicinska biten så tycker jag framförallt att det ger mycket att lyssna på de andra kvinnorna i gruppen med mer erfarenhet. Och sen har jag så roligt åt Nils, oj vad vi skrattar tillsammans när vi pratar och läser igenom böcker, broschyrer och allt vad det är. Men jag ska också erkänna att han nu har fått känna på att jag ibland har ett annat temperament än tidigare… Att vara gravid känns på något sätt så naturligt och samtidigt väldigt speciellt.

 

Kommentarer

