God Jul!

Först av allt ursäkta min dåliga uppdatering. Men det händer inte så mycket här just nu, kylan håller i sig och därför är jag mest inomhus. I morse var det -27. En del julstök blir det, tunnbröd och diverse annat smått och gott har jag hunnit med att baka. Dessutom är julskinkan kokt och griljerad och revbenspjällen lagda i marinad. Det känns bra att ha eget griskkött från djur som vi vet har haft det bra. Sen har jag roat mig med att skruva ihop ett skötbord och ska börja måla om spjälsängen vi fått låna av mina föräldrar. Igår var pappa förbi med en hel kasse med rökt älgkött som han gjort. Julskinka är väl okej, men rökt älgkött slår skinkan med hästlängder 🙂

Imorgon ska vi faktiskt fira jul i vackra Saxnäs med Nils’ familj och jag ser fram emot en vintrig afton i trevligt sällskap.  


Önskar Er en riktigt God och Härlig Jul!

Kommentarer

