Vad ska man skriva om…

Jag har numera att ha havandeskapspenning och det känns otroligt bra. Det har varit lite bekymmersamt att jobba sista tiden. Dels så har jag en del graviditetskrämpor och är rätt otymplig. Men framförallt på grund av att vi endast är två personer som jobbar nattetid på vårdcentralen. Det är mycket lyft och många som behöver stöttning vid förflyttning med mera. Dessutom vet man aldrig vad som kan dyka upp på akutmottagningen. Jag har varit nära att bli sparkad eller slagen ett par gånger av personer som antingen varit psykiskt sjuka, dementa eller påverkade av något slag. Den senaste tiden har det också varit extra otryggt att arbeta eftersom det hänt incidenter med hot och våld. Så det känns skönt att få vara hemma i lugn och ro sista tiden, även om jag kommer att sakna mitt arbete och alla fina kollegor.

Den 4/1, alltså imorgon, är det exakt två år sedan jag skrev första inlägget på denna blogg och jag tänker fortsätta skriva när andan faller på och när jag har tid över. Som jag skrivit förut är det inte den digitala världen jag prioriterar men jag har alltid tyckt om att skriva och jag tar mycket kort, så bloggen är ett utmärkt sätt att få användning/utlopp för det. Ibland tycker jag att jag är alldeles för gammal för att hålla på med en blogg och namnet ”jägarjäntan” skulle jag göra mycket för att få byta ut! När människor för skojs skull brukar kalla mig för fäbodjäntan så brukar jag skratta och säga att de hellre får kalla mig det. 
   Både för att göra bloggen lite mer intressant och för att roa mig själv så har jag gjort en liten lista på ämnen som jag tänker försöka skriva om, utöver allt det andra förstås. 

Hundarna (jag vill reda nu säga att jag långt ifrån är någon expert, men jag kommer att skriva utifrån min egen erfarenhet och av det jag fått lära mig av andra jägare)
-Injagning
-Träning
-Foder

Jakt, fiske och friluftsliv
-Efterlyser fler kvinnliga jägare som vill låta sig intervjuas!
-Fällfångst (här kommer Nils att få dela med sig av sina kunskaper eftersom jag finner mest nöje i att vittja fällorna)
-Vilka prylar och kläder jag använder
-Fler recept på god viltmat

Allmänt (jag är ju väldigt mån om att inte bli för privat i min blogg och jag lämnar inte ut något som jag inte känner att jag kan lämna ut och stå för. Men det finns vissa saker som jag känner att jag gärna vill skriva min åsikt om)
-Kärlek
-Ytlighet/utseendefixering
-Hat och avundsjuka
-Manligt och kvinnligt/jämställdhet
-Levande landsbyggd

Vad tror ni, kan det bli intressant? Och har ni några fler förslag eller synpunkter så fram med det!

Kommentarer

