Goda dagar

Jag har verkligen goda dagar nu. Visst känner jag mig ibland hopplöst otymplig och stor men i det stora hela har jag det så bra. Tänka sig att inte behöva jobba! Nils låter mig inte ens hjälpa till att köra in ved utan jag gör för det mesta det jag tycker är roligt. Vi spelade kort om vem som skulle ta disken idag och jag vann, inte mindre än två gånger. Till och med det slapp jag!
   Jag vet inte hur många garderober jag hunnit gå igenom (fast det var i och för sig inget stort nöje, det känns som om det är långt borta innan jag kan ha mina kära jeans igen), jag lagar mat, promenerar med hundarna, gör i ordning i barnrummet, målar, läser massor med böcker, ser på skidåkning på tv, försöker masa mig upp på träningscykeln…Det där med att blivande mammor ”boar” stämmer nog rätt bra in på mig. Häromdagen försökte jag mig på att måla något som ska passa i barnrummet, se ovan. Både jag och Nils skrattade gott åt den stackars kalven som inte direkt ser ut som en kalv. Men det är ju fjällkor och de har svart mule påpekade jag när Nils sa att den såg ut som en liten hund. 

Kommentarer

