Promenader och promenader…

Det har varit ett par dagar med riktigt fint väder och jag har inte kunnat hålla mig inomhus. Idag har det förvisso varit mulet och snöat och då fick kameran vara hemma när jag var ute och gick. Jag tar ju inte med mig kameran varje gång och varje dag jag är ute. Men här i alla fall lite bilder. 


En av dagarna tog jag med mig Vilda och gick efter strandpromenaden. Oftast undviker jag att gå där det finns risk att möta andra eftersom jag helt enkelt trivs bäst att få gå där det är lugnt och jag kan ha Vilda lös. Men det är nyttigt för henne att då och då möta andra människor och hundekipage.


Det är riktigt fint efter strandpromenaden och Vilda skötte sig bra.


Fast hon trivs ju mycket bättre då det bara är hon och jag och hon får vara lös. Men helt omöjlig att fotografera.


Då ser hon oftast ut så här. Vilda älskar att undersöka alla slags spår hon bara hittar och djupdyker i snön. Jag låter henne inte fara allt för långt ifrån mig och när det senare bli bättre före i skogen kan hon inte vara lös längre. Då blir risken alltför stor att hon drar iväg om ett spår är tillräckligt färskt.


Och när jag visslar och Vilda kommer tillbaka är hon täckt av snö


Fint väder och solen värmer!


Bättre att gå efter ett skoterspår där man får vara ensam 🙂

Kommentarer

