Magiskt

Det finns inget annat ord. Jag skulle kunna skriva hur mycket som helst om detta, för något så fantastiskt har jag aldrig tidigare varit med om. Jag är verkligen i ett rosa skimmer just nu och har aldrig varit så här lycklig trots att jag har ont här och där. Ni får helt enkelt lov att stå ut med detta känslofyllda inlägg. Alla hormoner har sannerligen tagit mig med storm och tårarna trillar för ingenting. Bara för att jag är så himla glad.

Jag är så tacksam över att få uppleva att bli förälder för det är större än jag någonsin kunnat föreställa mig. Jag tänker på vänner och bekanta som fått barn och får nästan dåligt samvete för att jag inte tidigare förstått hur stort det är. Och jag tänker på dem som kämpar eller som förlorat och har lust att gråta…
   Jag vill skicka en stor KRAM och mycket beundran till alla Mammor! Ni är fantastiska! Denna smärta, denna djupa glädje, detta band, denna oro och ängslan. Nu anar jag vad det innebär att vara mor. Och banne mig, nog kändes det då ett nytt liv skulle ut till världen. En barnmorska sa till mig att smärtan var jämförbar med att amputera ett ben utan bedövning, hon hade nästan rätt. Men skillnaden är att istället för att tappa ett ben så får man en liten människa i sin famn!

Vi vill rikta stort tack våra familjer och vänner som delar glädjen med oss och för alla fina gåvor till lillflickan vår! Sen vill jag speciellt tacka Nils. För han (och kanske lustgasen också) fick mig att skratta mig igenom flera vågor av smärta och jag kommer aldrig att glömma hur skönt och tryggt det var att ha honom där. Jag älskar dig, Nils, och mitt hjärta känns sprängfyllt då jag tittar på vår lilla dotter!

Kommentarer

