Mysiga tider

Dagarna består mest av amning, blöjbyten, tvätt, barnvagnspromenader och det bästa av allt; gos och mys med lillan. Ännu är hon så liten att jag inte vill fara ut på några längre turer utan jag tar det lugnt och njuter av att vara mamma. 

 
I onsdags bakade jag och farmor massor av semmelbullar och vanliga bullar. Farmor gör alltid bullar med ”knut” och hur jag än försöker så får jag aldrig mina ”knutar” lika snygga som hennes. Samma dag gjorde vi även palt och bjöd på semlor medan farbror Svenne såg på skidåkning tillsammans med Klara.


Någon av hundarna följer alltid med när jag går. Här är det Vilda. Vilda är för övrigt väldigt viktig över det nya tillskottet i familjen.


Idag gick jag och Nils en lång promenad med Klara i vagnen. Det är så hårt på skoterspåret att det går utmärkt att styra barnvagnen där. Tack och lov, jag är ingen vägmänniska.

 
Vi passerade bland annat ett nytt hygge där det varit massor med älg i farten. Vilda blev väldigt intresserad av denna asp som älgarna skalat av.
 

Kommentarer

