Christian ”Trappern” Nilsson

Christian alias Trappern är en vän till oss och jag känner att jag vill skriva ett inlägg om honom och tipsa er om hans välskrivna och genomtänkta hemsida; www.trappern.se. Där finner ni vackra bilder från naturen, välskrivna och djupa texter samt både originella och funktionella produkter som han själv tillverkar. 

Christian har valt att gå sin egen väg och följa sin egen livstro. Jag har haft fina samtal med honom om allt som hör livet till och jag tycker att han har många poänger och intressanta vinklar om hur vi människor lever. Det är nog många av oss som drömt om att göra som han gjort, att följa sin egen övertygelse om vad som gör livet värt att leva och fokusera på det. Han beskriver det själv väldigt bra: Mitt omedvetna mål var att få ägna mig åt jakt och fiske i den utsträckning som det behagade. Med villkor som obundenhet till samhället, ekonomiska förpliktelser och primär frihet och oberoende. Den riktningen håller jag fortfarande. Att få vakna samtliga dagar på året, och bara välja företagsamheterna utefter den givna stundens förutsättning – är värt allt.

Kommentarer

