Klövkampens Fajta och Renkirannans Petrov

Fajta har fint herrbesök för närvarande och de verkar tycka om varandra, minst sagt. Den stilige herren heter Renkirannans Petrov S13547/2006, ni kan bland annat läsa mer om honom i ett reportage i Jaktjournalen här (ni som prenumerar och kan logga in). Jag funderade länge om jag skulle para Fajta eller ej. Men när hon väl började löpa så bestämde vi oss för att det är bättre att ha en valpkull nu än mitt i vintern. Det blir lite tajt att hinna träna upp henne inför septemberjakten men jag ska göra mitt bästa. Om allt nu går vägen och det blir valpar så blir det hennes sista kull. Sen får hon gå i avelspension och bara ha glada dagar i skogen och hemma på gården. Jag hade flera hanhundar som jag var intresserad av men till slut fastnade jag för Petrov och hade turen att  få para på honom. Den som eventuellt är intresserad av en valp får gärna höra av sig till mig, antingen via telefon eller mejl.

Kommentarer

