Uppdatering: Mammaliv

Det har varit några riktigt fina dagar nu och det är så härligt att solen verkligen värmer och att det droppar från taken. Släkt och vänner har hört av sig och vill ju så klart få lite nyheter om hur det går med den nya i familjen. Än så länge fungerar allt väldigt bra. Lillflickan går stadigt upp i vikt, är stark och mår bra och vi tycker så klart att hon är så fin. De senaste två dagarna har vi varit lite förkylda och Klara är snuvig men ”näsfridan” har kommit till användning och hon är pigg i övrigt. Jag sa redan när hon låg i magen till Nils att jag trodde vi skulle få en lugn baby och det stämde. Hon säger till med bestämd röst när hon vill något eller protesterar mot att få på sig alla bökiga kläder när vi ska ut, men annars är hon för det mesta väldigt tillfreds. Hon är en riktigt morgonpigg tjej och vaknar för det mesta vid fem halvsex men jag tycker om tidiga mornar så det gör mig ingenting. För övrigt tror jag att jag haft lite nytta av att jobba natt eftersom jag har ganska lätt för att anpassa min dygnsdrytm och sova korta stunder i taget. Och vad är det att gå upp att amma, mysa och byta på en liten bäbis när man är van att bland annat byta och passa på personer med demens som kan hitta på lite av varje 🙂

Min mamma tycker att Klara är som en liten hungrig vargunge för när hon vill ha mat så syns det verkligen. Nils brukar säga att han är rädd att hon kommer att få min envishet (pappa retar mig jämt och ständigt för att jag alltid sa: ”kan själv” när jag var liten). Det är annars svårt att säga vem hon är lik, de flesta tycker att hon påminner mycket om Nils när han var liten men jag tror hon kommer få min ögonfärg och grop i hakan i alla fall. Hon är sin egen helt enkelt. Vill återigen tacka för alla fina presenter och gåvor hon har fått av arbetskamrater, släkt och vänner -de kommer verkligen till användning! Önskar Er en trevlig helg så länge!


Klara myser och mår gott på fårskinnet hon fått av Nils morfar och mormor i Märsta.

Kommentarer

