Glad Påsk!

Påsken är otroligt sen detta år, jag vet inte var jag fick höra det så jag vet inte om det stämmer men jag har hört att det kommer att ta fyrtio år innan den är lika sen igen. Jag läste i en tidning att varför påsken infaller på olika datum har att göra med att man inte vill att den kristna och judiska påsken ska sammanfalla. På grund av detta har man bestämt att den kristna påsken ska infalla den första söndagen efter första fullmånen efter vårdagjämningen, vilket innebär någon gång mellan 22 mars och 25 april. Just i år sammanträffade detta väldigt sent och när jag tänker efter var det nog i måndags natt jag såg att det var fullmåne ute.

Men vädret denna påsk visar sig från sin bästa sida så jag passar på att njuta av sol och värme så mycket jag kan. Här uppe har våren tagit fart på riktigt och det är endast isarna i fjällen som är någorlunda farbara. Men det är nog inte länge till.

Önskar Er en riktigt härlig och trevlig påskhelg!

Kommentarer

