Blyg som en viol

Jag var väldigt blyg när jag var yngre och kan fortfarande vara det ibland. Jag läste en bok i psykologi för ett tag sedan att blyga barn blir ödmjuka som vuxna. Nils tycker nog inte att det stämmer in på mig dock…
   Ibland tycker jag att det behövs mer ödmjukhet. Mentaliteten störst, bäst och vackrast är något som visst kan vara bra men man kan tro på sig själv utan att tycka att man är bättre än någon annan. Ödmjukhet behöver inte vara synonymt med underdånighet eller foglighet, utan jag ser ödmjukhet som ett tecken på att man visar vördnad och respekt för andra och inte tränger sig före i kön bara för att man själv anser att man bör stå främst.

  
Fjällviolen är gul


Skogsviolen blå/lila

Kommentarer

