Naturen är den största konstnären

Jag tycker om tavlor och konst i allmänhet när det inte blir alltför abstrakt vill säga. Jag kan till exempel inte förstå poängen med att en spansk kvinnlig konstnär kissar offentligt i olika städer och tar betalt för det. Det är inte konst utan bara konstigt. 
 Hur som helst så vilken tavla jag än ser kommer jag alltid tillbaka till att den största konstnären av alla är naturen själv. När man tänker efter hur allt är sammansatt och hur väl allt är tänkt att fungera ihop, så är det svårt att tänka sig att allting bara skulle existera på grund av en slump. Jag är inte religiös på något sätt utan snarare tråkigt realistisk och logisk, jag har svårt att tro på något jag inte sett. Men samtidigt försöker jag ju att påminna mig själv om att det äger rum små och stora mirakel varje dag och händelser som helt enkelt inte går att förklara. Och när jag ser mig omkring i naturen är det både så enkelt, vackert och komplext på samma gång att det är svårt att inte tro på att det finns något mer. 
  

Kommentarer

