Helgdagar varje dag

Så var helgen slut och vardagen tillbaka. Dagarna är rätt lika varandra men det känns faktiskt som om jag har helgdagar varje dag. Klara är fortfarande en riktigt morgonpigg liten tös och oftast stiger vi upp vid sextiden. Hon brukar få bada varannan dag och sen är det babymassage som gäller. Efter en stunds mat, lek och bus så somnar hon gott i sin säng gott igen. När hon somnat brukar jag passa på att äta frukost och göra lite nytta. Nog märks det att tvättmaskinen går betydligt oftare numera och sen har grisarna anlänt så de ska ha mat och jag brukar också titta till hundarna på morgonkvisten. För tillfället håller vi på att göra iordning mitt lilla bibliotek på övervåningen så vi jobbar med det. Oj, vad jag är glad att få ett rum där jag kan stuva undan alla böcker och där man kan sitta och läsa i lugn och ro! När lillan vaknat igen brukar jag ta med henne ut i barnvagnen på promenad om det är fint väder. Hon tycker om att ligga vaken i vagnen och lyssna och titta.
   Dagarna går verkligen fort, innan jag vet ordet av är det dags att laga middag och sen kommer Nils hem. När man bor i ett hus finns det verkligen alltid något att göra så det är fullt upp, speciellt nu på våren. På kvällarna vill Klara ofta ha mat och gärna bli buren. Det är ju mycket roligare att följa med på allt säg. Det är konstigt hur fort man lär sig att det går att göra en massa saker med bara en arm. När Klara somnat för natten har jag min lilla tid för mig själv. Då brukar jag ta någon av hundarna med mig och fara ut och springa. Någon löpare blir jag aldrig men det är bara så skönt att få komma ut och röra på sig ordentligt. När jag kommit hem och har duschat dricker jag och Nils en kopp te tillsammans. Ja, i stort sett så ser mina dagar ut med lite variation hit och dit förstås.


På lördagsförmiddagen var det verkligen strålande väder! Jag undrade just hur det skulle gå att grilla…


Men det klarnade upp och blev riktigt fint! Det är verkligen härligt att få hänga tvätten utomhus och det så mysigt med alla dessa små klädesplagg. Det är betydligt mera rosafärgad tvätt numera 🙂

  
Jag hade gjort iordning revbensspjäll som vi grillade och detta är bästa tillbehöret enligt mig. En massa grönsaker av det man har hemma, på med en nypa flingsalt och lite olivolja. Slå in i folie till små portionsknyten och lägg på grillen. Så gott! Denna gång hade jag i äpplen och i vanliga fall har jag gärna färsk ananas också.


En bild på lilla familjen

Kommentarer

