Vardagsprat

Puh, vilken värme! Det är helt otroligt vilken tidig vår och sommar vi har. Aldrig har man väl klippt gräsmattan redan i maj förut. Hemma igen finns det tusen och åter tusen saker att ta itu med. Idag har dessutom min äldre syster och lilla Elvis kommit från Umeå, det är så kul att vi har två små som det bara skiljer några månader emellan.
  Egentligen har jag inte så mycket att skriva om. Det är kanske inte särskilt intressant att läsa om att jag har bakat, tvättat, städat, rensat rabatter, bytt si och så många blöjor, jollrat med lillflickan, matat grisar o.s.v. Dessutom har jag så mycket jag kan sysselsätta mig med att det är svårt att hitta tid för att sitta framför datorn.


Rabarbern växer så det knakar!


Bäst att ta tillvara på den och koka lite saft


Jag hade i lite tranbär och lime också. Saften får lite mera färg av tranbären. Jag är ingen saftälskare men rabarbersaft är rätt gott när den inte är för söt.


Den här stackaren hittade jag på golvet i köket när jag haft ytterdörren öppen. Den var så chockad att det bara var att plocka upp den. Talgoxen flög i alla fall iväg på en gång när jag släppte ut den.


Klara är med i vagnen hela tiden. När jag köpte barnvagn ville jag ha en stadig vagn med ligg- och sittdel och stora hjul som tål grusvägar.


Och i vagnen ligger ju det allra käraste jag har!


Saftkokerskan själv. Bilden är tagen idag faktiskt.


Färgätmigejen blommar nu. Min favoritblomma allt sedan jag och min lillebror planterade massor av dem i mammas rabatt. Jag var förbi gravstenen häromdagen och planterade några från Lottas rabatt där, hoppas de tar sig.

Kommentarer

