Ny trend

Hörde på radion om en ny trend. Jag ska vara ärlig och säga att jag inte bryr mig mycket om trender, speciellt inte när det kommer till klädmode och sådant, men denna gillade jag. Det är nämligen en trend att unga kvinnor vill flytta ut på landet och leva ett mer jordnära och ekologiskt liv. Det var en trend i min smak, speciellt nu när det för första gången i vår världs historia bor fler människor i städer än på landsbygden. Hela 84% av Sveriges befolkning bor i städer eller tätorter.
   Hur stor denna ”trend” är sades det dock ingenting om och sammantaget är nog trenden den motsatta. Att unga människor lämnar landsbygden. Men en liten strimma av hopp tyckte jag i alla fall det var att höra.


Varför inte byta ut höghus och trafikbuller mot lite stillhet och natur?

Kommentarer

