Laxbäcken

En dag förra veckan då det blåste lämpligt mycket så myggen höll sig borta gick lillan, Nils och jag till laxbäcken. Vi gjorde upp eld och fikade. Två tjäderkullar fick vi se och även spår efter en älgko med kalv. En av tjäderhönorna hade sex kycklingar, det var roligt att se. Dessutom såg jag att hjortronen knutit sig och dessutom en litet kart i ett rå. Hade jag haft en bättre kamera hade jag kunnat ta några fina bilder. Förra veckan gick min gamla trotjänare sönder så till dess jag köpt en ny lånar jag gubbens och även fast det är samma märke trivs jag inte lika bra med den.


Det var en knapp kilometer att gå så jag bar Klara i bärselen. 


Laxbäcken. En gång i tiden gick det stora laxar i denna bäck, innan alla regleringar. Nu finns det mest harr och bäcköring.


Skam och vanära en Hello Kitty keps!! Jag tycker inte alls om Hello Kitty. Det är Hello Kitty dit och Hello Kitty där och Hello Kitty överallt. Kommersiellt påhitt! Just denna fick jag med i ett klädpaket som jag köpte på tradera. Jag tyckte att Klaras vanliga solhatt var alldeles för fin för att utsättas för en dos myggmedel och då kom jag ihåg denna keps. Inte lika skadlig.

Kommentarer

