Hjortron

Idag var mamma barnvakt åt Klara en stund medan jag drog iväg till skogs. Det kliar i bärfingrarna minsann! Det var roligt att komma ut på myren igen. Jag plockade av hjärtanslust! Jag vet inte vad det är men jag älskar verkligen att plocka bär. Det fanns en hel del kvar på myren när hinken var full men jag ville inte lämna Klara allt för länge. Eftersom det är en bit att köra och att gå hann jag bara plocka i drygt två timmar. Sju kilo fick jag ihop, jag vägde det när jag kom hem. Det är alltid något!


Hjortronmyren! Man har sina specialställen.


Bären var ganska små men många.


Så här ska hjortronen se ut. Just detta stoppade jag i munnen när jag tagit kortet. Mums!


Efter en snabb rapport att Klara hade det bra var det dags att fylla hinken till bredden.


Sen hem igen genom granskogen.

Kommentarer

