Den vita staden

Igår kväll kom vi hem från en fantastisk resa. Det var Nils underbara morföräldrar Göran och Ulla som bjudit alla barn, barnbarn och barnbarns barn på en kryssning till Helsingfors för att fira att Ulla fyllt aktningsvärda 80 år. Det var en väldigt trevlig resa med många glada skratt och otroligt god mat. Herre jösses, jag tror jag fortfarande är mätt! Dessutom hade jag inte anat att Helsingfors är en så vacker stad! Jag förstår faktiskt varför Helsingfors kallas för ”den vita staden”.
   Den finaste hågkomsten jag tar med mig från denna resa är när Ulla läste upp texter med minnen som hennes barn och barnbarn skrivit till henne. Det var verkligen vackert. Det var också ljuvligt att se Klara och hennes syssling Gustafs reaktioner när de mötte varandra. Klara skrattade och var så glad!  Sen är också Nils släkt otroligt fina människor och varje gång jag träffar Göran och Ulla så häpnar jag över deras energi och ork!


Som vanligt är jag försiktig med att lägga ut bilder på andra människor på bloggen om jag inte frågat om tillstånd innan och dessutom håller jag på att tota ihop en fotobok av resan därför får ni nöja er med en bild på Helsingfors mäktiga domkyrka.

Kommentarer

