Premiär

Nu avlöser jaktpremiärerna varandra. Redan har det skjutits 9 björnar av en tilldelning på 25 i Västerbotten och idag är det fågeljaktspremiär. Jag var ut en sväng på eftermiddagen och det var nära att jag fick skjuta mig en tjäder. Bitzi den jakttokiga donnan skällde bra men jag skrämde upp en fågel när jag närmade mig ståndskallet och det saboterade det hela.
   Denna höst kommer det inte att bli lika mycket jakt för min del, av naturliga skäl. Men en hel del jaktdagar kommer jag förhoppningsvis att kunna få ihop tack vare välvilliga och ivriga barnvakter. Och jag ser verkligen fram emot en ny jaktsäsong!

Gamla Bitzi går inte av för hackor. Imorgon är det Nils och Dajnas tur att bege sig ut i skogen.

Kommentarer

