Inte tomhänt

Jag brukar resonera som så att jag inte ska komma tomhänt från skogen, försöka i varje fall. Vare sig det gäller bär, svamp, mossa till någon prydnadsgrej eller rent av ett vilt om det är jaktsäsong. När jag var ute sist plockade jag mängder med taggsvamp. Den är verkligt god att ha i grytor, steka eller bara göra en vanlig svampsås av. Det finns nästan lika mycket svamp som lämmel och sork i skogen i år.

Så här ser den ut, taggsvampen

Den är lätt att känna igen på grund av dess karaktäristiska undersida (mina smutsiga fingrar får ni ha överseende med).

Kommentarer

