Bärtokigt fruntimmer

Så kallade Nils mig häromdagen. Då hade jag och Svenne haft hand om skjutbanan och Nils var hemma med Klara. När jag ringde hem och fick veta att hon sov gott passade jag på att bege mig ut i bärskogen. Det var hallon jag hade i siktet denna gång. Farmor tyckte också att jag var tokig som drog till skogs när klockan var över halv tio på kvällen. Men jag vill verkligen passa på att plocka när jag kan. Tillsist var det dock så mörkt att jag knappt såg bären i riset och då återvände jag hem igen med min lilla hink. Dagen efter tog jag med mig Klara och fortsatte plocka.

När det finns så här mycket kan jag bara inte hålla mig från hallonhygget!

2 thoughts on “Bärtokigt fruntimmer

  1. Sara.Ja vad gör man när man har plockefingrar..Nu kliar det i mina.I morgon ger jag mig iväg till Frankrike,på lite äventyr.Det är fin natur där också och det brukar vara spännande.Sist jag var där plockade jag valnötter och tog med hem.Fikonen åt man på plats..Plocka ska man bara! Är hemma igen i början på oktober.Tittar in igen då! Ha det riktigt bra och sköt om Er,Du och Din familj !! /Marianne

Kommentarer

