Bästa polarna

Klara verkligen älskar djur och människor, framför allt andra barn. Om hon tycker att mamma börjar bli tråkig brukar vi gå och hämtar in Vilda. Då blir Klara genast glad. Hon kan studera Vilda hur länge som helst och jagar nästan hunden med gåstolen. Vilda å sin sida är väldigt mån om Klara. Hon lägger sig så nära filten hon bara kan och får och håller uppsikt.
     Vilda är faktiskt lite speciell. Hon var inomhus när jag började få värkar och hon märkte att det var något på gång. Hon följde mig överallt och när jag satt vid bordet och försökte läsa för att fördriva tiden vägrade hon att flytta sig från mina fötter. Första gången Vilda såg Klara och hörde henne låta blev hon väldigt viktig. Ingen av vara andra hundar har reagerat så på att vi har en liten i huset.
   En hund är en hund och även om Vilda är snällare än snällast och väldigt försiktig kan jag inte veta hur hon reagerar om Klara skulle lugga henne ordentligt i pälsen. Därför har jag lärt Vilda att hon inte får ligga med Klara på filten eller komma för nära henne utan att jag är med och jag skulle aldrig drömma om att lämna de två ensamma. Men just idag när vi var alla tre på golvet fick de lov att mysa med varandra. Och Klara tycker att det är så härligt

3 thoughts on “Bästa polarna

  1. Hon är så söt lilla Klara! Ja djur är kloka och just det där att de känner av människan,är intressant.Vilda verkar vara en klok hund,ingen kommer någonsin att kunna skada Klara,då Vilda är i närheten.Hon vaktar ju er vuxna med förstås.Det är som du säger,man måste ha uppsikt och inte lämna dem ensamma tillsammans.Det är väldigt bra för barn att få växa upp med djur ialla fall./Marianne

Kommentarer

