Trivsam lördag

Idag har jag haft en trivsam dag. Ingen jakt eftersom jag ville vara hemma med Klara så hon inte tror att jag försvunnit helt och hållet. När hon sov förmiddag passade jag på att plantera lite höst. Jag har målat en massa stenar på sistone och nu kom jag på ett sätt att få användning för dem. Jag har lackat stenarna så att det ska gå att ha dem ute.
   På eftermiddagen agerade jag fotograf och sedan bjöd farmor på middag, hon har storgjort det och bjudit på mat hela älgjaktsveckan. Det är trevligt då hela familjen samlas och det varvas jaktprat och barnjoller.
    För tillfället är det lugnt i huset. Klara har somnat och Nils är på älgfest. Imorgon är det jakt igen och då beställer jag solsken. Eller åtminstone uppehåll.

4 thoughts on “Trivsam lördag

  1. Själv så har man några dagrs jobb framför sig nu, kan bli jakt på torsdag med Finnspetsen och sen är det älgjakt hela nästa helg. Ha en bra dag i skogen i morgon.

Kommentarer

