Vildas första älg

Första frostnatten denna höst övergick i en solig dag med frisk och kristallklar luft. Äntligen en sådan där älgjaktsmorgon man längtat efter. Jag skulle gärna redogöra för jakten detalj men det skulle bli hela romaner. Men på lördagen fick min syster Lotta skjuta en älgkalv och jag sköt en ensam ko. Kon var för övrigt Vildas första älg och hon skällde riktigt bra! 

Vilda släppte inte älgen med blicken.
Alla hjälper till när älgarna ska flås (förutom jag då som för tillfället roade mig med att ta några kort).

8 thoughts on “Vildas första älg

  1. Grattis på Er och kul att Vilda fick en, då det gick bra! Alltid roligare då det blir för hunden! För min del har jag bara lyckats med fågeln, men till helgen är det älgjakt igen =)

  2. Tack så mycket! Det var riktigt kul! Än så är inte söket och förföljandet det bästa och hon jagar hemskt mycket sork. Men ett fint steg framåt är det i alla fall!

  3. Jätte grattis!!! Har själv en snart tvåårig jämte som jag fick igång redan i fjol och som fortsätter utveckla sig fint, men ännu har han lite svårt att få kvar älgen på stånd, vill gärna bli gångstånd till passarnas glädje å mitt förtret 😉 Önskar dig en fortsatt fin jakthöst!

Kommentarer

