Grisslakt

Idag är ska grisarna slaktas. Det känns faktiskt inte alls särskilt roligt. Igor, Nasse och Tiger (som grannflickorna döpt dem till) är tre väldigt fina och trevliga grisar. Varje morgon har jag gått ut och gett dem mat och kliat dem. De är sociala och följer efter mig överallt i när jag besöker dem i hagen men ibland försöker de ta reda på hur jag smakar och de kan nypas ordentligt! Även om jag tycker att det känns lite sorgligt att de ska slaktas försöker jag, som alltid, att tänka på hur fint de har haft det under den tid de levat och fläsket är ju ett välkommet tillskott. Det är nog inte många grisar som får ha det så bra som dessa tre har haft.


Intet ont anande grisar. I förgrunden ser ni pumpen där jag brukar pumpa upp vatten till grisarna. Men de har även en liten bäck som porlar i hagen som de dricker ur.

3 thoughts on “Grisslakt

  1. Grisar å mat i massor, men nu vill Moster att Klara ska komma! Å givetvis hennes mamma med!
    Å du, vi ska titta på stövlar å en skaloverall!

Kommentarer

