Morgonstund

En av mina favoritstunder på dagarna är just morgonen. Kanske inte precis då jag vaknar (av att Klara pratar och busar runt i sin säng) för just då skulle jag göra vad som helst för att få sova lite till. Hon har inte de mest perfekta nätterna för tillfället. Men sen när jag väl stigit upp och vi äter frukost känns det väldigt mysigt. När vi ätit varsin gröt går vi ut och promenerar med någon av hundarna. Dessa barnvagnspromenader är riktiga guldstunder och jag får verkligen njuta just nu av den vackra hösten. Till och med när det regnar känns det härligt att få komma ut.
   Sen när vi kommer hem igen och Klara sover förmiddag tänker jag alltid att jag ska försöka sova lite. Men då finns det alltid något att göra. Ska bara tänker jag och tillslut har det blivit en massa ”ska bara” och vips så är Klara vaken och det är dags för lunch. Detta medför att jag ofta känner mig olidligt trött på eftermiddagarna, men det har jag ju mer mig själv än Klara att skylla för.Tidig soluppgång

Vissa mornar är det dimma

Busfröet själv.

4 thoughts on “Morgonstund

  1. Jag kan inte mer än hålla med dig. det är något visst med tidig morgon i naturen.
    Det känns som man vaknar med den och allt som finns i den.
    Att känna gemenskap med naturen är en av de skönaste känslorna som finns.
    Det kvittat egentligen vilken årstid det handlar om, men hösten är ju inte fel, likaså de tidiga vårdagarna, precis innan björkarna slår ut och det fortfarande ligger snö här och där.

    Nu är jag inte mammaledig då=) men jag har också en dotter (snart 9 mån) som leker gymnastik i sängen tidig morgon. Så jag passar på när det är helg och man är ledig från jobbet att ta dessa härliga morgonstunderna.
    ta vara på lediga tid med dottern=) /Henke

  2. Tack för kommentaren. Jag har inte länkat din nya blogg än men det ska bli.
    Tänk vad jag önskar att jag hade varit morgonmänniska. Det är så underbart då men jag är trött som Kalle Anka på campingsemestern på morgonen. Medvetslös. De gånger jag kommit upp riktigt tidigt inbillar jag mig att – så här ska jag alltid göra- men nästa dag är som vanligt igen.
    Ulf

Kommentarer

