Bus i bollhavet

I helgen har pappa, mamma, jag och Klara gästat Umeå och Spöland. Det var så mysigt att träffa lilla Elvira och mina systrar.  På lördagen besökte jag och Lillemor en stor barnloppis där vi fyndade en del kläder. Jag tycker att det är perfekt att handla barnkläder på loppis eller tradera. Det är inte bara mer miljövänligt och ekonomisk (man blir inte direkt rik av att vara mammaledig) utan det är också bra eftersom kläder som redan tvättats några gånger tidigare innehåller mindre kemikalier. Men jag kunde faktiskt inte hålla mig så jag köpte några nya plagg åt henne också, det finns ju så mycket fint. Och moster Lotta är farligt duktig på att köpa grejer till Klara och Elvira! Annars är jag är ingen shoppingmänniska, tycker snarare att det är plågsamt att prova kläder och gå till butik efter butik och trängas.

Igår fick Klara och Elvira busa i ett bollhav.

 
Charmtrollet Elvira och är en riktig virvelvind.

Klara tar det lite lugnare än så länge och tycker mest om att iaktta och studera sin kusin som busar.

2 thoughts on “Bus i bollhavet

Kommentarer

