”Bara fittor som inte jagar”

Fick ett mail som tipsade mig om en krönika av Jens Ganman, ”Bara fittor som inte jagar”. Rubriken får mig att dra åt mig öronen och innehållet är inte så mycket bättre. Ironin flödar men i stort tycker jag att texten nergör och förlöjligar jägare. Machomän med trist inställning finns överallt, tyvärr också i jägarkåren men jag kan inte låta bli att ilskna till när jag läser. Dessutom tycker jag att det är väldigt konstigt att Öp publicerar en text full med könsord och fördomar, speciellt när det står klart och tydligt att man inte får använda ”rasistiska åsikter, personliga angrepp, ärekränkande påhopp, grova svordomar eller könsord” när man kommenterar. Ännu mer huvudbry får jag när jag läser kommentarerna som vissa har skrivit….

Läs själva genom att klicka här.

4 thoughts on “”Bara fittor som inte jagar”

  1. Hmm, den krönikan var lite knepig att få grepp om… ironi…okunskap…provokation…kritiskt granskande…? Jag vet inte vad jag ska tycka, det är både provocerande, förvirrande och till viss del sant. Det kanske var det som var syftet med krönikan.

    • Ja, jag håller med dig fullständigt den är förvirrande. Men eftersom Ganman är engagerad i djurskyddet och vegetarian väljer jag att läsa krönikan som ironisk och kritisk,

      • Jag tycker den är förolämpande! Märkligt att om jag skulle säga negerboll, veganjävel etc.etc. då anser en svenson att man är rastistisk, men man kan tydligen få säga vad som helst om en jägare!

Kommentarer

