Kvällsnöje

Igår när jag satt och tecknade kom Nils med varsin tekopp och satte sig vid bordet. Av någon anledning fick vi för oss att vi skulle rita av varandra. Under fem minuter skulle jag försöka rita av honom och vice versa. Vi har gjort detta förut och i ärlighetens namn så gruvar jag mig alltid för att se hur Nils har ritat av mig. Han har berättat att hans yngre bröder brukade bli förbannade och arga på honom när de ritade av varandra som små. Och jag förstår dem! Det var i alla fall länge sedan vi skrattade så gott som när vi vände upp varandras skisser. Och det värsta är att jag tror att Nils teckning påminner mer om mig än vad min gör om honom…!

Är det inte likt säg!

3 thoughts on “Kvällsnöje

Kommentarer

