Lycka

Klara har mycket bättre nätter nu och det är jag så klart glad över. Men hur trött jag än må vara känner jag faktiskt alltid ett uns av tacksamhet och glädje när jag hör hennes tjut, skratt, prat eller illvrål.
    Jag känner faktiskt att jag inte har någon rätt att klaga när jag får uppleva något så fantastiskt och spännande som att vara mamma och dela föräldraskapet med en man jag älskar. Det går ganska många tv-program just nu om människor som kämpar för att få bli föräldrar och jag får en klump i magen varje gång jag ser något av dessa program…De innehåller så mycket smärta, förtvivlan men också en hel del moraliska och etiska aspekter.
      Det som många tar för givet är inte så givet. Att ta saker och framförallt människor för givna är för övrigt enligt mig ett av de största misstagen i livet man kan göra.


Nyvaken tös. Vi brukar leka tittut och det är riktigt skojigt. Att mötas av hennes leende på morgonen är verkligen sann lycka.

4 thoughts on “Lycka

Kommentarer

