Nu står hon!

Nu har Klara börjat ställa sig upp och det är det roligaste hon vet. Varje gång hon lyckats resa sig skriker hon högt av glädje! Och jag tjuter och hejar på i nästan lika högt tonläge! Nils är för övrigt väldigt stolt över att ha lärt henne att säga något som liknar bap-pa. Han övar med henne så fort han kommer åt och påstår så klart att det är hennes första ord. Klara utvecklas mycket just nu. Innan trodde jag att mycket av utvecklingen hos ett barn sker succecivt men det går snarare i skov. Ibland händer det jättemycket och ibland är det lite lugnare perioder. Alla barn är unika individer och utvecklas olika. Det finns så klart generella utvecklingsstadier som sker i ungefär samma ålder men skillnaderna kan variera stort.
    Själv känner jag inte alls någon stress för att den och den var si och så gammal när den kunde det och det. Så länge jag ser att min dotter mår bra och utvecklas i sin egen takt känner jag mig fullständigt tillfreds. Men det är en spännande progress att ha äran att ta del av och det är fantastiskt hur fort det faktiskt går.

7 thoughts on “Nu står hon!

  1. Åh vad hon är söt ! Allt går så fort bara,snart springer hon omkring.Det gäller att ta tillvara alla stunder.Det är en härlig tid,då barnen är små !! / Marianne

Kommentarer

