Saknad

I lördags när lillan somnat begav jag mig till kyrkogården. Det är en speciell stämning där på Alla helgonafton. När alla ljus brinner i mörkret och man möter andra tysta människor som besökt nära och kära som inte finns med längre. Själv tände jag ett ljus på lillebrors grav. Jag blev glad då jag kom dit och såg att det redan brann tre ljus där.
    Det är alltid smärtsamt att besöka gravstenen, det är så många minnen och känslor som väcks till liv. Jag saknar honom så mycket. När jag stod där försökte jag komma ihåg hur hans skratt lät. Jag lyckades inte riktigt och det gjorde mig ledsen. Men jag kommer i alla fall ihåg hans spjuveraktiga leende och glittrande bruna ögon…

 
Allas vår resa tar slut en gång. Men för vissa alldeles för tidigt…

5 thoughts on “Saknad

  1. Hej Anna-Sara, jag läser din sida å har gjort det länge, men visste inte att du har haft en lillebror. det gör så ont i bröstet när jag ser det, hur gammal blev han ? vi miste våran Rasmus i somras endast 19 år gammal genom en olyckshändelse.

    • Hej Anders, jag beklagar er stora sorg. Det gör så ont när någon lämnar oss alldeles för tidigt…
      Min lillebror blev överkörd på nyårsafton 96/97 strax innan tolvslaget. Han skulle ha fyllt nio år det året.

      Kram/Sara

  2. Så sorgligt att läsa om din bror……….. Min syster miste sin pojke när han just fyllt sju.
    Livet är så orättvist ibland

    Kram

Kommentarer

