Rimfrost i skogen

Igår ordnade jag lite mysigt till Nils på morgonen, det var ju hans första farsdag. Jag fick sen lite dåligt samvete när jag åkte iväg med hundarna för att jaga. Tänkte att det är nog inte alla som har en sambo som istället för att vara hemma och planera en mysig farsdagsmiddag väljer älgskogen istället. Men Nils tycker att det är bra att hundarna får komma ut och jag kan ju bara jaga på helgerna när vi har barnvakt. 
   När jag kom upp till byn och såg vyn och skogen kände jag ändå att jag valt rätt. Det var en fantastiskt vacker morgon och innan dagen var slut fick vi en älg ändå.


Vilda var helt slut och haltade lite när älgen tillsist föll


Det mest fascinernade denna dag var dock regnbågen ovanför de vita trädtopparna.

13 thoughts on “Rimfrost i skogen

  1. Hej.
    Vackra bilder! Så där ser det sällan ut här nere.
    Tycker du är värd att få komma ut,trots Farsdagsdagar och Nils blev säkert glad när du kom hem med mat.

  2. Betydligt vackrare än förra helgen. Dimma som bara den. Var där och jagade en dag då. Hade med en kille som hade en klövkampens Gnista då. Tyvär fick hon tag i ren:(

  3. Det är väl i första hand viktigast att han får en glad och lycklig sambo ;). Middagen är väl inte lika viktig… så tänker då jag ha,ha. Det har varit fantastiskt vackra höstdagar i år. Man blir alldeles hänförd. Just rimfrosten var helt makalöst vacker här också i lördags. Vackra bilder! Ha det bra.

  4. Detta är en till anledning att man bor i de Norra delarna av vårat land. Mycket vackra bilder. Saknar snön just nu, vill ha så man får spårsnö och att det blir ljusare ute.

  5. Otroligt vackra bilder, själv tillbringade jag helgen i Göteborg med son och sondotter. Hemma i Sundsvall hade det varit dimma och ingen fågel ville sitta när resten av familjen var och jagade.

Kommentarer

