Jakt med älghund

I början av december kommer denna bok ut, Jakt med älghund, det är Bokförlaget Settern som ger ut den och den går att förhandsboka redan nu. För att få till en bra älghund krävs det inte bara att hunden har jaktlust. Utan också att jägaren lägger ner mycket engagemang, tid och arbete på sin hund. Som en klok jägare sa en gång: du kan aldrig räkna hundens jaktmognad i ålder. Den räknas i antal jaktdagar. I boken finns mängder med tips gällande valpköp, uppfostran, injagning, jaktprov och mycket mer. Intressant och nyttig läsning!

Jakt med älghund är skriven och sammanställd av jaktprovsdomaren Rolf Westerberg. Rolf är en erfaren jägare och har suttit i styrelsen för Norrbottens Älghundsklubb. Många av fotografierna i boken är det jag som står för, och jag tycker så klart att det är roligt att mina foton kommer till användning!

10 thoughts on “Jakt med älghund

  1. Skoj!
    Alltid kul när ens alster kommer till användning någon stans. Och det är inte heller fel med en lite biinkomster nu och då….
    Antar att jag får den som recensionsex från settern så fort den kommer från tryck, annars får jag väl fixa den på annat sätt för den verkar intressant.

  2. Det är ju bra om den framhäver det engagemanget man måste lägga på sin hund.
    Jag ser allt för många jakthundar som får stå i sin gård vecka in vecka ut så fort det inte är jaktsäsong.
    Jag kan tycka det är skamligt att skaffa en hund bara för att använda den 2-3 veckor om året. Det borde va olagligt.

  3. Kul att dina bilder kom med och att det blir en extra slant i kassan! Fattar inte hur du hinner hålla igång samtliga fem hundar!? Det är ju timmarna i skogen som gör hunden och jag har två och hinner inte med familj, djur och allt på gården….Nu finns bilderna på min hemsida som Jaktjournalen tog. Vad tyckte du om reportaget? Vad med och tävla på min sida 😉

Kommentarer

