Adventshelg

Första advent på söndag. Det är ofattbart hur fort tiden går egentligen. I alla fall så var jag uppe halva natten och städade och fejade. Lite återstår men det får jag ta senare. Jag jobbar på söndagkväll, därför vill jag tjuvstarta julen lite i år. Det är verkligen mysigt med jul. Ljuvliga dofter av saffran, nejlika och ingefära trängs i köket. Julstjärnan lyser i fönstret och röda varma färger står i kontrast mot den vita snön utanför.
    Jag inte är ett stort fan av den komersiella hetsen kring jul. Faktiskt har jag och mina systrar bestämt att vi inte ska köpa julklappar åt varandra i år. Istället ska vi ge pengar till välgörenhet. Vi har så mycket och vi har det så bra. Det är bättre att ge till dem som inte har det svårt…för det finns alltför många!

Nu ska jag snart in och träna en sväng (Klaras farmor kommer hit och är med henne under lunchen). På eftermiddagen ska jag och Klara åka upp till farmor och hälsa på. Till middag blir det adventsstek idag.

Önskar en trevlig helg och 1:a advent!

Kommentarer

